( LME ) HARGA EMAS SEMASA

 

azwanqm

Saya AzwanQM
Consultant sah Quantum Metal
Layari facebook : AzwanQM

Kelebihan simpan emas ialah


1. Kalis Inflasi

Kuasa membeli emas terbukti bertahan berabad-abad lamanya. 1 Dinar (4.25gram emas) 1500tahun dahulu boleh beli seekor kambing. 

Begitu juga hari ini, 1 dinar (bernilai ~RM900) masih boleh beli seekor kambing. Bandingkan dengan kuasa membeli wang ringgit yang makin susut setiap tahun.

 Zaman ibu bapa kita kecik dulu bawa 10sen je pegi sekolah. Masa tu dengan 10 sen dah cukup untuk beli sepinggan nasi. Harini 10sen nak beli biskut pon tak lepas


Kalis Inflasi

2. Emas ialah DUIT SEBENAR

Duit hadir dalam pelbagai bentuk. Wang ringgit ialah duit kertas (fiat money). Manakala emas ialah duit dalam bentuk logam berharga (precious metal). 

Bila kita beli emas, sebenarnya kita hanya mengalihkan sebahagian duit kertas kita kepada duit EMAS. Duit itu tetap ada, cuma dalam bentuk yang lebih berharga iaitu emas 


Emas digunakan sebagai matawang oleh tamadun manusia purba seperti Empayar Rome, Byzantine dan tamadun Islam. 

Hari ini, emas masih digunakan sebagai matawang. Nak guna terus untuk transaksi jual beli pon boleh (sesetengah tempat terima bayaran dalam emas), ATAU nak tukar dulu kepada duit ringgit sebelum guna pon boleh

Emas ialah DUIT SEBENAR

3. ASET Mampu milik

Ketika ramai orang mengeluh tak mampu nak beli aset hartanah yang makin lama makin mahal, ada orang yang cari alternatif beli ASET MAMPU MILIK iaitu emas. 

Emas ialah aset kerana nilainya yang semakin naik setiap tahun seperti hartanah. Kini kita boleh simpan emas serendah RM10 setiap bulan. 

Boleh kumpul sikit-sikit, lama-lama jadi sebukit emas. Nanti bila jumlah gram emas dah banyak, boleh je nak jual balik emas tu dan tukar kepada aset hartanah pula


ASET Mampu milik







PENAFIAN : Ini adalah laman blog peribadi untuk tujuan promosi . Blog ini bukan web rasmi bagi syarikat yang menjalankan perniagaan ini. Segala potensi pendapatan yang dinyatakan adalah simulasi dan bergantung kepada usaha individu yang terlibat untuk mencapai sasaran pendapatan yang dicadangkan.